Moppenleverancier.nl

Lach iedere dag!

Wetten van Murphy

De 10 wetten van computerprogamma's

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

De 10 wetten van computerprogamma's

  1. Ieder gekregen programma, is verouderd zodra het draait.
  2. Ieder gekregen programma, kost meer en duurt langer. 
  3. Als een programma nuttig is, moet het worden veranderd. 
  4. Als een programma nuttelooos is, moet het worden gedocumenteerd. 
  5. Ieder programma groeit, om het beschikbare geheugen te vullen. 
  6. De waarde van een programma is gerelateerd aan het gewicht van zijn output. 
  7. Een programma wordt complexer todat het de mogelijkheden van de programmeur die het moet onderhouden te boven gaat. 
  8. Ieder belangrijk programma bevat tenminste één bug. 
  9. Niet op te sporen fouten zijn er in oneindige variaties.
    In tegenstelling tot op te sporen fouten die weinig voorkomen. 
  10. Mankracht toevoegen aan een te laat geleverd software project, vertraagd het nog meer.

Looking for things...

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

You will always find something in the last place you look.

If your looking for more than one thing, you'll find the most important one last.

It is never in the last place you look. It is in the first place you look, but never discovered on the first attempt.

After you bought a replacement for something you've lost and searched for everywhere, you'll find the original.

You have to look where you lost it.

More laws

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

More laws:

  • Nothing is as easy as it looks.
  • Everything takes longer than you think.
  • Everything takes longer than it takes.
  • If anything simply cannot go wrong, it will anyway.
  • Whenever you set out to do something, something else must be done first.
  • Every solution breeds new problems.
  • No matter how perfect things are made to appear, Murphy's law will take effect and screw it up.